MIK1 czyli sonda do MIKSID-a.

  Prawie dwa lata temu opracowałem płytkę MIK1, zmontowałem i uruchomiłem BRG (baud rate generator). Niestety z niewiadomych powodów poprzestałem na tym...

MIK1 for CA80
Projekt pierwszej wersji MIK1.


Pół roku później zrobiłem podobną płytkę dla RCbus (RC2014), ale nawet jej nie polutowałem. Całkiem zapomniałem o temacie, bo skupiłem się na odtwarzaniu MIKSID-a połączonego z bootloaderem. Doświadczenia z Z80 SIO przypomniały mi o zaległych płytkach, których długo nie mogłem odnaleźć. Brakuje jednej RC, ale nie pamiętam, co z nią zrobiłem.

MIK1 for RCbus. (RC2014)
Drugi projekt.


Poczytałem trochę o 8251A i przeszedłem do testów. Program z Radioelektronika (1/1994) posłużył jako dawca procedur dla iLoad. Musiałem zmienić adres dla 8251, bo EME8 zajmuje bootloader. Nie przewidziałem zworek, więc trzeba było ciąć i lutować. Płytka ma złącze ZU64 na którym jest PE4, do którego przylutowałem kawałek przewodu. Złącze zaprojektowałem odwrotnie, to znaczy płytka musiałaby leżeć elementami pod spodem, ale dodatkowe złącze na ZU64-ZU50 uratowało sytuację.

Fixed address conflict.
Zmiana adresu z EME8 na PE4.


Trochę prób z ustawieniem zworek i wszystko działa. Sprawdziłem dla kwarców 3.6864 MHz i 4.9152 MHz.

 

UART 8251A for RCbus (RC2014)
Próby z różnymi kwarcami.


Testing baud rate I8251A
Próby z różnymi ustawieniami.

Przywróciłem procedury wyświetlające kolejne dane odczytywane przez UART, ale po trzech rekordach wyskakiwał "syntax error". Zmniejszenie baud rate do 2400 nic nie zmieniło, jednak okrojony program działa bez zarzutu.

Tera Term with MIK1 on CA80.
Tutaj można zmienić parametry transmisji.

Send file via UART.
A tu wybieramy plik do przesłania.

klon CA80 RCbus
Działająca wersja iLoad dla MIK1.


Niestety nie mam oryginalnego MIKSID-a, więc nie mogę sprawdzić zgodności "sondy" z oryginałem, ale powinna zostać wykryta jako MIK1. Nie sprawdzałem jeszcze z MAX232... Może jutro?

UART for CA80.
Pełna wersja programu nie chce działać...
Zapraszam do sklepu.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Uruchamiamy CA80 na RCbus.

Magnetofon CA80.