Trochę o moim hobby.

  Jestem hobbystą. To najkrótsze określenie mojego życia zawodowego. Zajmowałem się wieloma dziedzinami, podejmowałem pracę w różnych zawodach i uczyłem się różnych kompetencji (nie znalazłem lepszego określenia).

New look RCbus.
Najnowsza płytka umożliwia budowę klasycznego CA80 na platformie RC80.


Zawodowo podróżuję po Europie, nie zawsze tam, gdzie najbardziej bym chciał, w związku z tym uczę się języków. Czas teraźniejszy, bo nie nauczyłem się jeszcze żadnego w zadowalającym stopniu. Uczę się też różnych języków programowania, również teraz. Elektronika cyfrowa to dziedzina, której poświęcam najwięcej czasu, więc jest najważniejszym hobby (jednym z wielu). Moimi "wynalazkami" zainteresowało się kilku podobnych do mnie pasjonatów, więc postanowiłem podzielić się moimi pracami. Kiedy w szufladach zabrakło miejsca na niewykorzystane płytki, sprzedałem je na A**** lokalnie. Zainteresowanie było większe niż moje zasoby, więc rozszerzyłem moją firmę o sklep internetowy. Na tym samym A**** utworzyłem konto firmowe, zarejestrowałem się jako importer itd. Kilka lat temu sam potrzebowałem takiego sklepu, w którym mógłbym kupić potrzebne elementy i płytki drukowane.

Looks good.
Często układy kupione w Chinach mają sfałszowane nadruki.


Coraz trudniej kupić stare układy scalone, zwłaszcza Z80. Dostępne są NRD-owskie odpowiedniki, ale nie budzą mojego zaufania. Sprowadziłem więc z Chin małe partie od różnych sprzedawców. Okazało się, że zwykle nie dostajesz tego, co widzisz na obrazku. Mam teraz kilkadziesiąt procesorów z przemalowanymi oznaczeniami. Każdy testuję pod względem poboru prądu, jeżeli w ogóle działa. Zdarzają się egzemplarze nie budzące podejrzeń, ale to tylko kilka procent kupionych. Wzbogaciłem się o kolejne życiowe doświadczenia. ;-)

New touch connector.
Malutka płytka ze stabilizatorem 3.3V.


Mój sklep proszę traktować z przymrużeniem oka - nie jest to działalność komercyjna, a tylko zalegalizowanie odsprzedaży moich hobbystycznych projektów. Nie znaczy to, że traktuję je nieprofesjonalnie. Staram się, żeby wszystko było poprawnie wykonane, żeby części były sprawne i przyzwoitej jakości oraz żeby ewentualny zakup dotarł w rozsądnym czasie. Wszystko robię sam, a kiedy nie ma mnie w domu, zastępuje mnie żona. Bez jej pomocy prawdopodobnie nie dałbym rady zorganizować tego przedsięwzięcia.

New keyboard for CA80.
Teraz można łatwiej zbudować klawiaturę.


Czasem zdarza mi się popełnić błąd, który znajduje dopiero ktoś inny. Było tak na przykład ze złym sterowaniem wyjścia brzęczyka klawiatury, wykrytym przez  kolegę @Grzegorza. Z kolei @Tapy zgłosił mi problem z CRLF redukowanym przez GitHub do CR, a ostatnio udostępnił mi projekt pustej płytki nowego wzoru RCbus. Dziękuję za wszystkie uwagi, podpowiedzi i sugestie, które otrzymuję od użytkowników moich wytworów. Proszę też o wyrozumiałość i cierpliwość, bo nie daję rady utrzymywać repozytoriów w najaktualniejszym stanie. Dopiero uczę się kontroli wersji (git) i to wstrzymało publikowanie uaktualnień. Dzisiaj dodałem nowe repozytorium, w którym dostępne są na razie przetestowane wersje ostatniej wersji bootloadera i zawartość SD z programami dla CA80. W zestawach, które są w ofertach, jest już wgrana prawie ostateczna wersja bootloadera z podstawowymi funkcjami MIKSID-a. Wersja "mini" chwilowo jest zawieszona, ale program piszę w taki sposób, żeby działał w obu wersjach. Wystarczy zmiana kilku parametrów na początku programu. Chciałbym przed świętami opublikować nowe repozytorium zawierające najnowsze wersje programów oraz schematy wszystkich płytek. Plików produkcyjnych płytek ("gerberów") nie udostępnię, bo chciałbym je legalnie sprzedawać. Będą oferty samych płytek, jak również kompletnych zestawów elementów. Poszczególne podzespoły można kupować oddzielnie, lub w pogrupowanych przeze mnie wariantach. Wiem, że cena kompletu jest wysoka, ale przy tak małych zamówieniach trudno coś wynegocjować. Obsługa sklepu i podatki to połowa ceny końcowej. Dobra wiadomość jest taka, że zakupy powyżej 200 zł mają darmową wysyłkę. :-)


Zapraszam do sklepu


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Uruchamiamy CA80 na RCbus.

Magnetofon CA80.