Dwie klawiatury.

  Do tej pory opisywałem różne warianty klonów CA80, które wyposażałem w różne klawiatury. Najprościej jest podłączyć klawiaturę mechaniczną, tak jak w oryginale. Opracowałem też interfejs klawiatury wirtualnej, sterowanej przez UART albo dotykowo. O ile wirtualne mogły działać jednocześnie, to niestety podłączenie wtedy tradycyjnej było niemożliwe.

CloneFactory
Jednoczesne użycie klawiatury emulowanej i mechanicznej.


Mój powrót do elektroniki zacząłem od "starego" CA80, do którego wymyśliłem zdalną klawiaturę. Zastosowałem tam bufor trójstanowy, dzięki czemu można było używać też klawiaturę kontaktronową. 

 

KlonCA80
Zmodyfikowany interfejs klawiatury.

Znalazłem bardzo prosty sposób na podłączenie dwóch klawiatur. Wystarczy wyjścia HC138 odseparować od ZK diodami impulsowymi, żeby nie podciągały do VCC. W CA80 mini jest wiele miejsca na płytce bootloadera, więc ją zmodyfikowałem. 

 

Klon CA80 mini
Nowa wersja bootloadera CA80-mini.

        W wariancie RCbus byłoby to trudne, więc dodałem prostą płytkę łączącą SYS I/O z bootloaderem. Dzięki temu można korzystać z CA80 i MSID jednocześnie i cieszyć się mniejszą ilością przewodów. 😎

CloneFactory
Łącznik złącz IDC.
 


Planuję dodać klawiaturę dotykową do wersji RCbus, ale muszę jeszcze to przemyśleć.

Komentarze

  1. ​​​Hello
    This is Liam from PCBWay.
    Deeply impressed by your blog content which means a lot to electronic enthusiasts.
    I’d like to sponsor your project by providing free PCB prototyping,
    only hoping for a slight promotion or a review about quality or service in return.

    Would you be interested in partnering up? Contact me: liam@pcbway.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Uruchamiamy CA80 na RCbus.

Magnetofon CA80.