Poprawki i udoskonalenia.

Każde urządzenie musi przejść etap "wieku dziecięcego", czyli okresu ujawniania błędów czy niedoskonałości projektu. Klon CA80 również.

  Pierwsza poprawka dotyczy punktów lutowniczych umożliwiających dopasowanie U9 do użytej pamięci. Znalazłem rozwiązanie dostosowujące ich funkcję do pierwowzoru (opisy zgodne z MIK09 i prawie zgodne z MIK05) oraz zastosowałem "fabryczne" połączenia A-D, B-E i H-F. Umieściłem je na spodzie płytki, żeby można było je łatwo przeciąć. W standardowych zastosowaniach (EEPROM 28C64 lub 28C256 oraz z przystawką "magnetofon") nie będzie trzeba nic ciąć ani lutować.

CA80-mini
Małe korekty.


Dodałem też drugi rząd pinów do złącz ZK i ZW, aby umożliwić jednoczesne podłączenie klawiatury fizycznej i emulowanej (z terminala lub klawiatury dotykowej via płytka "bootloader"). Poprawiłem też wartość R13 na 10K zamiast 820R.

MIK89 extended
Prawdopodobnie ostateczna wersja MIK89.


Druga ważna poprawka to dodanie rezystorów podciągających wejścia CLK Z80 CTC, umożliwiająca zastosowanie układu CMOS. Uzupełniłem też brakujący układ RESET R9 - C5. Zestaw minimalny powinien teraz działać bez przeróbek.

Touch Pad CA80
Widok zamówionej klawiatury (wycięte z mejla od JLCPCB)


Pokusiłem się też o dopracowanie klawiatury dotykowej. Dodałem opisy pomocnicze ułatwiające użytkowanie monitora bez ściągi. 

TP - CA80
Myślę, że czarna będzie lepiej wyglądać...


Ale ważniejsza zmiana jest pod spodem - wyeliminowałem moduł. Płytka będzie trudniejsza w montażu, ale za to będzie mniej kłopotliwa w użytkowaniu.

TP without module MPR121
Potrzebny kurs lutowania 😉


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Uruchamiamy CA80 na RCbus.

Magnetofon CA80.