Bootloader CA80 w czasie testów.

  Powoli uruchamiam kolejne płytki. Dzisiaj przetestowałem CA80-bootloader. Na razie metodą J4F czyli reglamentowaniem CLK.

 

    Obraz EPROM-u z CA80 jest zapisany we flash-u ATmegi. Do tego dodałem DS3231 na płytce przeznaczonej do Raspberry Pi. Miałem obawy, czy nie będzie zgrzytu z napięciami. Schematy tego modułu znalezione w sieci są bardzo niestarannie wykonane i do tego z błędem (Vbat zwarty z SCL). Pewnie celowo. Ale wszystko gra. Wylutowałem z modułu oryginalne złącze i zamieniłem na precyzyjne, bo chciałem zmniejszyć dystans modułu od płytki. Chyba niewiele to dało, więc następny egzemplarz zmontuję bez zmian. Do ustawiania czasu w module wydzieliłem fragment z oprogramowania Z80-MBC2. Nie wstawiam go do mojego kodu, bo oszczędzam miejsce we flash-u. Mam nadzieję, że 32 kB wystarczą. Docelowo obraz EPROM-u też będzie przeniesiony na SD. Zrobiłem już tak w prototypie przed RC2014. Jeżeli się uda, pozostawię początkowe 2 kB, żeby w przypadku awarii lub braku karty SD ruszył chociaż monitor CA80.

CA80 on RC2014
CA80 z 64 kB RAM.

 


Tym razem użyłem płytkę SC108. Chciałem ją trochę zmodyfikować, ale po przemyśleniu schematu, wysunąłem tylko jedną nóżkę 74HCT4075 z podstawki i przylutowałem do niej MEM_EN z pinu 40 zamiast A15. Tym sposobem zapewniłem poprawną pracę bootloadera. Nie montowałem generatora CLK, bo wytworzy go ATmega. Sygnały NMI i RESET również.

CA80 with SC108.
Płytka SC108 prawie bez modyfikacji.

 

 

Backplane and SC108 with CA80.
CA80 bez ROM też może działać.


Do kompletu potrzebne jeszcze są CA80-SYS-I/O oraz backplane (od kolegi @tapy). Jak widać obydwie "moje" płytki miały ten sam błąd... Kopiuj - wklej się zemściło. Zamówiłem już poprawioną SYS-I/O. Bootloader jeszcze trochę pomęczę, bo pozostał niesprawdzony moduł SD.

Bootloader with RTC DS3231.
Płytki z "małymi" błędami.

 


Oczywiście wyświetlacz z klawiaturą w obudowie kalkulatora pożyczyłem z poprzedniego podejścia. Wkrótce zajmę się też tym elementem, bo mam za krótką taśmę... ;-)


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Uruchamiamy CA80 na RCbus.

Magnetofon CA80.